Твори, які варто брати для переказу дітьми.
1) Твір повинен бути доступний за змістом та обсягом.
2) У творі мають чітко простежуватись частини: зачин, кульмінація і кінцівка, тобто події розвиватись логічно.
3) Сюжет твору має розгортатись динамічно.
4) Короткі, чіткі фрази та речення.
5) Зміст твору має сприяти вихованню позитивних рис характеру, формуванню моральних якостей особистості.
6) Для середньої групи - твори для переказу мають бути знайомі, для старшої - знайомі та вперше почуті.
Способи навчання переказу:
- переказ за запитаннями (молодша група та слабкі діти середньої). Використовується як підготовка до самостійного переказу;
- дзеркальний (дитина повторює за дорослим всюфразу) та спільний (дитина договорює пропущені слова або закінчує фразу) переказ (молодша група);
- переказ за частинами (діти переказують частини твору по черзі) (середня група);
- переказ за планом (старша група). Дорослий пропонує дітям готовий план з 3-4 запитань, згодом діти починають складати план самостійно;
- переказ за малюнками (старші дошкільнята можуть самостіно намалювати малюнки під час прослуховування твору);
- переказ за ролями (середня група). Виконується з шапочками-наголівничками. Вихователь озвучує слова автора, у старшій групі - "автором" може бути дитина;
- переказ з елементами драматизації;
- творчий переказ;
- вибірковий переказ;
- цілісний переказ (у виконанні однієї дитини).
За матеріалами журналу "дошкільне виховання", 2008, № 11
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий