24 мар. 2010 г.

Дослід "Веселі кольори" / Опыт "Веселые цвета"

Дослід "Веселі кольори".
Мета: розвивати мислення дитини, сприймання кольорів та їх відтінків;
дати уявлення про те, що більшість кольорів утворюється з двох інших;
виховувати допитливість, спонукати до дослідницької діяльності.
Матеріали: стаканчики з водою, пензлики, фарби різних кольорів.
Хід досліду
Дитині пропонується фарби двох кольорів, наприклад, жовта та синя. Спочатку варто задати запитання: "Якого кольору вода?" (Вода немає кольору. Вона безбарвна.)
Запропонуйте дитині додати у воду жовту фарбу. "Якого кольору тепер вода?" (Жовтого.) Чому?
Після цього нехай дитина додасть у цю воду синю фарбу. "Якого кольору вода?" (Зеленого.)
Дайте час дитини подумати, чому так сталося, запропонуйте самостійно зробити висновок. Підсумуйте все сказане.


 Аналогічно можна провести досліди з іншими кольорами:
1) синій + білий = блакитний



 2) червоний + білий = рожевий


 3) червоний + жовтий = оранжевий


4) червоний + синій = фіолетовий
5) зелений + жовтий = салатний


Предложите ребенку поиграть в цвета. 
Для этого вам потребуются стаканчики с водой, краски разных цветов, кисточки.
Сперва предложите ребенку желтую и синюю краски. Пусть малыш добавит в воду желтую краску, например. "Какого цвета вода?" (Желтого.) "Как ты думаешь, почему?"
Теперь предложите добавить в эту воду синюю краску. "Какого цвета вода теперь?" (Зеленая.) "Почему?" 
Дайте малышу подумать, почему вода стала зеленой. Пусть он выскажет свои мысли вслух. Обязательно подытожьте все сказанное.
Аналогично проведите опыты с другими цветами:
1) синий + белый = голубой
2) красный + белый = розовый
3) красный + желтый = оранжевый
4) красный + синий = фиолетовый
5) зеленый + желтый = салатовый

21 мар. 2010 г.

Живі квіти дитячими руками / Живые цветы детскими руками

Дуже гарна ідея спала на думку вихователям мого сина. Ще в січні місяці дітям було запропоновано виростити квітку власноруч для мами на свято 8 березня.
У кожної дитини - свій стаканчик, прикрашений та підписаний. Кожен малюк самостійно висаджував насіння, поливав та доглядав. І ось яка квіточка виросла у мого малюка. Вона навіть пахне!
 Дитина дуже задоволена результатом. Тепер лише він доглядає всі квіти, які є у нас вдома :) Садовильник! Говорить сам на себе =)

15 мар. 2010 г.

Гра "Вінні та його друзі" / Игра "Винни и его друзья"

Ця дидактична гра - чудовий спосіб розвинути пам`ять дитини, просторові уявлення та увагу. Під час гри дитина навчиться звертати увагу на дрібні деталі та запам`ятовувати їх. До того ж, це - прекрасна нагода зібратися за одним столом усій родині та весело провести час  =)
Як грати. Просто роздрукуйте картки, наклейте їх на картон та розріжте за лініями. Можна обклеїти їх скотчем. Розкладіть картки малюнками вниз. По черзі відкривайте по дві карточки, запам`ятовуючи місце розташування кожної. Хто більше відкриє однакових карток, той виграв!
Порада. Починати слід з двох пар карток, поступово збільшуючи їх кількість. Вже 3-річна дитина може спробувати цю гру.



Эта дидактическая игра - чудесный способ развить память ребенка, пространственные представления, внимание. Играя в нее, ребенок научится обращать внимание на мельшайчие детали и запоминать их. К тому же, это - прекрасный повод собраться за одним столом всей семье и весело провести время  =)
Как играть. Просто распечатайте карточки, наклейте их на картон и разрежьте по линиям. Для плотности их можно обклеить скотчем. Разложите карточки на столе картинкой вниз. По очереди открывайте по две карточки, запоминая положение каждой картинки. Кто больше откроет одинаковых пар, тот выиграл! 
Совет. Начинать следует с двух пар картинок, постепенно увеличивая их количество. Уже 3-хлетний ребеенок может справится с задачей.

11 мар. 2010 г.

Рухливі ігри з киданням та ловінням предметів

1. Влуч у коло
Мета: формувати вміння кидати торбинки з піском у ціль, розвивати окомір, загальну моторику рук, координацію рухів.
Атрибути: торбинки з піском (масою 100 г), (за кількістю дітей), обруч.
Хід гри
Діти стоять у колі. В центрі кола – обруч, на відстані від дітей 2-2,5 м. У кожної дитини торбинка з піском. Після команди «Кидай!» діти кидають торбинки правою рукою зверху з-за голови в обруч, намагаючись влучити в ціль. Потім збирають торбинки і стають на свої місця. Вихователь зазначає, чиї торбинки влучили в обруч. Наступний кидок діти виконують лівою рукою.
Методичні поради: перед початком гри показати, як потрібно кидати торбинки. Відстань від цілі поступово збільшується. На майданчику можна кидати каштани, шишки, сніжки.

2. Хто далі кине торбинку
Мета: формувати вміння кидати торбинку з піском на дальність, розвивати координацію рухів.
Атрибути: торбинки з піском (масою 100 г), (за кількістю дітей).
Хід гри
Діти шикуються в шеренгу на лінії, накресленій на землі. У кожної дитини торбинка з піском в кожній руці. За сигналом вихователя діти кидають якнайдалі торбинку спочатку правою, а потім лівою рукою зверху з-за голови. Вихователь зазначає тих, хто кинув торбинку якнайдалі. Діти беруть торбинки і повертаються на свої місця.
Методичні поради: перед початком гри показати, як потрібно кидати торбинки, звертаючи увагу на широкий замах з-за голови та енергійний кидок торбинки. Попередити дітей, щоб вони спостерігали, куди впали їхні торбинки.

3. Прокоти м’яч у ворота
Мета: формувати вміння прокочувати м’яч і підлазити під шнур, розвивати спритність та орієнтування в просторі.
Атрибути: шнур, м’ячі.
Хід гри
На майданчику або в залі протягнуто шнур на висоті 50 см. Це – «ворота». Шестеро-семеро дітей стоять у шерензі на відстані 2,5 – 3 м від шнура з м’ячем у руках. Вихователь дає команду:
Коти свій м’яч,
Коти ще раз.
А ти поспішай,
Його доганяй!
Діти котять м’яч обома руками на підлозі у ворота» і доганяють його, підлазячи під шнур. Потім беруть м’яч і піднімають його.
Методичні поради: Перед початком гри показати, як прокочувати м’яч. Відстань від воріт слід поступово збільшувати. Назвати дітей, котрі правильно прокотили м’яч у ворота і швидко наздогнали його.

4. Підкинь м’яч вище
Мета: формувати вміння підкидати м’яч угору та ловити його обома руками, розвивати спритність.
Атрибути: м’ячі діаметром 12-15 см.
Хід гри
Діти беруть м’ячі і розходяться по майданчику. Кожний із них підкидає м’яч обома руками вгору і намагається спіймати його. Якщо дитина не спіймала м’яч, вона піднімає його і знову підкидає вгору.
Методичні поради: Спочатку у грі бере участь одна підгрупа, а після кількаразового повторення – вся група. Треба стежити, щоб діти ловили м’яч кистями рук, не притискаючи його до грудей.

4 мар. 2010 г.

Дослід "Впертий кубик" (за М.Монтессорі) / Опыт "Упрямый кубик" (по М.Монтессори)

Мета: розвивати сенсорне сприймання, дрібну моторику рук, просторові уявлення; ознайомити дитину з властивостями кубика та кульки, їх спільними та відмінними рисами; розширювати коло знань дитини.
Обладнання: будівельний конструктор, м`ячик, кубик.
Хід досліду:
1. Побудуйте з дітьми арку с конструктора таким чином, щоб м`ячик та кубик, які необхідні для досліду, вільно проходили через арку.
2. Між собою та дітьми розташуйте побудовану арку. Візьміть м`ячик та штовхніть його так, щоб він прокотився під нею. Потім ті ж самі дії повторіть з кубиком.
3. Дайте можливість кожній дитині самостійно зробити висновки. Запропонуйте їх озвучити. Зробіть узагальнення: "Кулька прокотилася під аркою, тому що вона кругла. Кубик не зміг прокотитися, тому що він некруглий, він має кути."
4. Нехай діти самостійно по черзі проведуть той же дослід з іншими предметами, що є під рукою. В ході гри спонукайте дитину до висловлення власних думок.

 

 Цель: развивать сенсорное восприятие, мелкую моторику рук, пространственные представления; ознакомить ребенка со свойствами кубика и шара, их общими и отличительными чертами; расширять кругозор ребенка.
Материалы: строительный конструктор, мяч, кубик.
Ход опыта:
1. Постройте с детьми арку из конструктора таким образом, чтобы мячик и кубик, которые вы приготовили, свободно проходили под нею.
2. Между собою и детьми поставьте построенную арку и прокотите мяч под аркой. тоже самое сделайте с кубиком.
3. Дайте возможность каждому ребенку самостоятельно сделать выводы. попросите озвучить их вслух. Обобщите все ответы: "Шарик прокатился под аркой, потому что он круглый. Кубик не смог прокатиться, потому что он некруглый, у него есть углы."
4. Пусть дети самостоятельно по очереди проведут тот же опыт с другими предметами. В ходе игры побуждайте каждого малыша озвучивать свои мысли.

За материалами журналу "Твой малыш"
Фото С.Комаров

1 мар. 2010 г.

Готуємось до школи / Готовимся к школе

Пропоную дві дидактичні гри, які спрямовані на ознайомлення з математичним правилом: "Від перестановки доданків сума не змінюється".
1. Дидактична гра "Сперечальники". Вам знадобиться дві іграшки, наприклад ведмедик та зайчик. Перед кожною іграшкою розташуйте тарілочку, на кожній покладіть по 5 гудзиків. Ведмедику покладіть 2 зелених та 3 червоних, а зайчику - навпаки, 3 зелених та 2 червоних. А тепер нехай іграшки "посперечаються": зайчик говорить, що йому дісталося менше гудзиків, тому що на його тарілочці тільки 2 червоних гудзики, а у ведмедика - 3. Запропонуйте дитині розсудити сперечальників.
2. Дидактична гра "Карусель". На круглу підставку (це може бути велика тарілка тощо) викладіть у два ряди кубики двох кольорів. Полічить разом з дитиною, скільки кубиків всього на підставці. А тепер поверніть підставку іншим боком і знову полічить кубики. Зробіть разом висновок.

Предлагаю дву дидактические игры, которые помогут ознакомить малыша с математическим правилом: "От перестановки слагаемых сумма не меняется".
1. Дидактическая игра "Спорщики". Вам понадобятся две игрушки, например, медвежонок и зайчик. Перед каждой игрушкой расположите тарелочку и положите на них по 5 пуговиц. Медвежонку положите 2 зеленые и 3 красные пуговицы, а зайчику - наоборот. А теперь пусть игрушки "поссорятся": зайчик говорит, что ему досталось меньше пуговиц, потому что у него всего 2 красные пуговицы, а медвежонка - их 3. Предложите ребенку разсудить спорщиков.
2. Дидактическая игра "Карусель". На круглую подставку (поднос или большую тарелку) выложите в два ряда кубики двух цветов. Посчитайте вместе с малышом, сколько всего кубиков на подставке. А теперь перевекрутите подставку и снова посчитайте кубики. Сделайте вывод вместе с ребенком.
Related Posts with Thumbnails